امیر Khusrau: جشن مردمی است که هیچ نور و خنده در آرامگاه او

آنلاین میز

شاید برای اولین بار در بیش از 70 سال بیشتر خواجه ghar ke زنگ زد hai ri نمی طنین انداز در حیاط دهلی حضرت Nizamuddin Dargah به جشن 716th اورس (سالگرد مرگ) از امیر Khusrau که استوار در کنار معشوق خود نظیر.

خطوط Nizamuddin بستی که منجر به Dargah نخواهد بود پر از مست بوی عود و صندل. نه مقبره بود روشن با چراغ و خنده, نه qawwals نشستن در یک دایره تکرار شکوه کلماتی که Khusrau چپ برای جهان گرامی.

Urs است که در میان چند چیز است که همه گیر است سرقت از انسانیت این سال است. این Dargah استفاده می شود که شاهد دریایی از جانبازان در سراسر طیف مذهبی جشن Khusrau و Mehboob-e-الهه در حال حاضر می پوشد غم انگیز سکوت تقریبا به عنوان اگر آن را عزادار برای یک عشق از دست رفته.

“Urs است که برگزار می شود از ماه ژوئن 9-13 وجود دارد و نمی توان به جشن های سال جاری با توجه به وضعیت کنونی. چند نفر از اعضای dargah کمیته ارائه خواهد شد نماز در داخل مسجد. ما در حال دعا برای سلامتی از همه گفت:” سید عزیز نظامی مدیر.

جشن لنگر که آغاز شده توسط سنت Nizamuddin Auliya در 14 قرن نامیده شده است به عنوان به خوبی.

آن است و نه, کشنده, چگونه سالگرد مرگ یک صوفی سنت است نه سوگواری اما جشن گرفتند. Urs در عربی به معنی “عروسی” که نماد اتحاد عاشق با معشوق (اغلب اتحاد با خدا).

Khusrau نمی تواند به خاک سپرده شد با همکار خود Nizamuddin Auliya بنابراین او نهفته در یک مقبره در کنار او و Urs جشن از اتحادیه خود را. صوفی گفت: به برکت جهان با قوالی در مرکز نهفته است که ذکر یا یاد خدا. این قوالی بخشی از سنتی شود-e-Sama است Chishtia صوفی عمل به استناد شکوه از یک همکار. و Khusrau آن را تبدیل به یک وسیله نقلیه برای برقراری ارتباط عشق خود را برای همکار خود Nizamuddin.

یک تاریخ نقاشی از امیر Khusrau و Nizamuddin Auliya.

“اختصاص داده شده به یک صوفی که دوست نداشتند امپراتوران خود او ساخته شده زندگی خود را با خدمت در دادگاه. این یک زیرک تعادل از حس و حساسیت: روز کار در دادگاه, شب معنویت در حرم” می نویسد: Mayank آستن صوفی, وقایع دهلی نو.

بنابراین غیر قابل خراب کردن عشق او را برای همکار خود که پس از Nizamuddin گذشت در سال 1325 Khusrau همه چیز چپ و تسلیم خود را در Nizamuddin آرامگاه. او گریستم در آن زمان او نوشت:
گوری sovay sej پر mukh پر daarey kes,
چال Khusrau ghar aapnay, saanjh bhayee chahu des
.”

(این نمایشگاه قبل از ازدواج مبتنی بر الماس صورت خود را تحت پوشش با گیسوان
اوه Khusrau ما اجازه رفتن به خانه غروب حل و فصل در چهار گوشه)

شبه قاره مدیون زیادی به این 13th قرن صوفی — حضرت امیر Khusrau-شناخته شده به عنوان شاعر اصلی مردم بود که قابل توجه برای جلو آوردن زبانی و فرهنگی سنتز. عارف مخلوط فارسی و Hindavi (مخلوطی از Khari بلی, Braj Bhasha, Awadhi گویش) و در ادامه به نوشتن 92 عجیب و غریب کتاب در زبان جدید به نام Khaliq باری.

Khusrau دریا prem, ka, ulti waa کی dhaar
جو utra بنابراین doob گایا جو دبا so paar.”

(اوه Khusrau رودخانه از عشق اجرا می شود در جهت.
کسی که جهش غرق گشته و کسی که غرق می شود در سراسر)

“Khusrau یکی از مهمترین و تحول و چهرههای تاثیرگذار در تاریخ فرهنگی شمال هند — تاریخ است که آن نیز به سایر نقاط شبه قاره مانند دکن. او تجسم آینده هم از نبوغ جنوب آسیا و آسیای مرکزی فرایند خلاق آن را در شخصیت او است که متنوع جریان از دو جهان گرد هم آمدند مانند قبل از هرگز” می نویسد: محمود سیف در کتاب خود معشوق دهلی نو.

یک polyglot, شاعر, musicologist آهنگساز Khusrau شده است تبلیغ به عنوان یک شاعر که نوشتن ارائه سکولار شیوه تفکر و زندگی است. مسلمان بودن او اغلب نوشت و خواند آهنگ هندو مذهبی تم.

متولد به یک Turk پدر و Rajput مادر Dilliwala به نام خود Turk-e-Hindustani در حالی که خود را همکار Nizamuddin Auliya او را به نام Tooti-e-Hindustan, (طوطی از هندوستان).

در هشت-Bihisht (هشت بهشت) او روایت یک گفت و گو بین اسلام حاج رفتن به مکه و تحت تملک خود را در حج به Evellyn جایی که او اصرار دارد تحمل مذهبی.

اگر چه Khusrau یاد شده است به عنوان یکی از بزرگترین نمادهای فرهنگی کثرت گرایی آن را محل استراحت خود را که شرور و اهریمن جناح راست و یک بخش از رسانه ها در اوایل این سال است.

در میان بیماری همه گیر کوروناویروس یک Tablighi Jamaat رویداد برگزار شد در اوایل ماه مارس بود که با حضور خارجی نمایندگان که معلوم بود COVID-19 حامل. هنگامی که این خبر به دست آورد کشش Nizamuddin Basti مهر و موم شده بود و Jaamatis که تا به حال بازگشت به خود مربوطه و وزارت امور خارجه بودند hounded برای روز. به زودی این حادثه نقاشی شده با تمام سایه از جمعی از رنگ.

Urs ممکن است کاهش یافته است خاموش این سال, اما این شرم آور است که ما به عنوان یک کشور باید اجازه دهید یک مرکز تحت الشعاع درخشش Khusrau.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de