یونیتی: نه یک بازی، بلکه یک تغییر دهنده بازی برای متاورس سازمانی

ب ام و، فولکس واگن، بوئینگ و غول ساخت و ساز Skanska چه وجه مشترکی دارند؟ همه آنها از ابزارهای سازنده یونیتی برای ایجاد متاورس سازمانی خود استفاده می کنند.

در حالی که اصطلاح 3d اغلب مطرح می شود، به خصوص زمانی که در مورد تکامل پلتفرم های اجتماعی و رسانه های بازی احتمالاً با موتور کسب درآمد صحبت می شود. ما می‌خواهیم اصطلاح Metaverse را به‌عنوان یک پلت‌فرم منعطف با قابلیت استقرار، استفاده، ایجاد و اشتراک‌گذاری یکپارچه محتوا در چندین دستگاه مانند تلفن‌ها، هدست‌ها یا رایانه‌های رومیزی مرتبط کنیم.

این یک ایده از دنیای دیجیتال چند پلتفرمی را مدلسازی می کند – توسعه اینترنت همانطور که امروز می شناسیم.
Zinnov موفقیت و رشد یونیتی را در چند سال گذشته دنبال کرده است و اینکه چگونه به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های توسعه‌دهنده سه بعدی جامعه محور با بیش از 4 میلیارد دانلود تبدیل شده است. اما این شرکت چقدر در مسابقه متاورس امروزی اهمیت دارد؟

متاورس سازمانی

از دیدگاه سازمانی، Metaverse یک تغییر تکنولوژیکی مهم است که منجر به اتخاذ مرحله جدیدی از تجربیات مجازی به هم پیوسته می شود. بینش‌های بصری را می‌توان با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی، دوقلوهای دیجیتال و واقعیت تولید کرد و مدل‌های پیش‌بینی‌کننده می‌توانند با اعمال سناریوهای «چه می‌شد اگر» در دنیای دیجیتال تصمیم‌های حیاتی بگیرند. بینش‌های شبیه‌سازی‌ها را می‌توان در دوقلوهای دنیای واقعی در محیط فیزیکی پیاده‌سازی کرد. بنابراین، متاورس سازمانی از بسیاری جهات افراد را در محل کار و دوقلوهای دیجیتال را در پایه و اساس اکثر اجرای کسب و کار به هم پیوند می دهد. مهمتر از آن، عاقلانه است که فکر کنیم ارزش Metaverse ممکن است در نهایت نه در مصرف کنندگان، بلکه در برنامه های تجاری، مانند برگزاری جلسات مجازی و جلسات آموزشی، ساخت شبیه سازی دیجیتال یا غنی سازی قابلیت های طراحی محصول از طریق یکپارچه سازی فناوری باشد.

یونیتی و مدل کسب و کار آن

یونیتی که در سال 2004 تأسیس شد، به عنوان یک شرکت بازی به نام Over the Edge شروع به کار کرد. زمانی که یونیتی یک فرصت عالی برای هدف قرار دادن مشتریان کوچک با ابزارهای طراحی اختصاصی و موتور بازی خود که برای ایجاد اولین بازی یونیتی مورد استفاده قرار گرفت، مورد توجه قرار گرفت. این حرکت Unity را قادر ساخت تا جایگاهی برای خود در جامعه بازی ایجاد کند. سپس یونیتی یک موتور کسب درآمد را برای سازندگان تعبیه کرد و به مرور زمان به یک پلتفرم متمرکز بر سازندگان تبدیل شد.

یونیتی نقاط قوت کلیدی خود را حول بازی های موبایلی ایجاد کرد.
مدل کسب و کار آن شامل دو بخش است:

1) ایجاد کنید، جایی که سازندگان محتوا از پلتفرم Unity برای ایجاد محتوای دو بعدی و سه بعدی استفاده می کنند. درآمد حاصل از Create از طریق اشتراک از ابزارهای طراحی و جریان کار آنها ایجاد می شود.

2) عملیاتی که به مشتریان امکان کسب درآمد از آثار خود را ارائه می دهد. یونیتی از مدل های سهم درآمد و استفاده برای به دست آوردن سهام خود برای این بخش استفاده می کند

رمزگشایی استراتژی متاورس Unity

یونیتی ترکیبی ناهمگن از استراتژی‌های غیر ارگانیک و ارگانیک را به کار می‌گیرد تا خود را به عنوان یک رهبر خلق و شبیه‌سازی سه بعدی در زمان واقعی قرار دهد. دو عنصر کلیدی که برای این رشد مهم بودند عبارتند از:

ایجاد یک جامعه سازنده اختصاصی برای محتوای سه بعدی

یونیتی از زمان پیدایش خود به سازندگان و مخلوقات آنها قدرت بخشیده است. مدل‌های کسب‌وکار Create و Operate کاملاً همسو هستند زیرا پیشنهادات Create محرک‌های اصلی برای پذیرش خدمات Operate هستند. از سال 2018، دستور کار اصلی یونیتی تقویت اکوسیستم Unity Developer با ارائه محصولاتی است که گردش کار سه بعدی را ساده می کند، دارایی های سه بعدی متعدد را مدیریت می کند و فرآیندهای طراحی و شبیه سازی را با استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته بهینه می کند. خرید DeltaDNA، Chillconnect، Artomatix، Codice Software و غیره بین سال‌های 2019 تا 2020 کلید تحقق این چشم‌انداز بود.

ساختن آینده ای فراتر از بازی ها

با افزایش تعداد یونیتی، آن را تنها به عنوان یک شرکت بازی های ویدیویی درک کردند. برای فراتر رفتن از این تصویر، در سال 2016، این شرکت شروع به تشکیل ائتلاف های استراتژیک با ISV ها کرد که به استفاده های صنعتی از محتوای سه بعدی می پرداختند و جامعه سازندگان خود را در پلتفرم توسعه دهندگان یونیتی ادغام می کردند. اینها شامل همکاری با PTC (2016) و Autodesk (2018) بود که در آن زمان دو مورد از پر استفاده ترین نرم افزارهای طراحی توسط مشتریان صنعتی بودند. و با خرید Digital Media Monarch در سال 2018، یونیتی راه حل های خاص صنعت را با شرکت های رسانه و سرگرمی معرفی کرد. این حرکت بسیار مهم بود زیرا تا سال 2019، اکثر 10 شرکت برتر معماری، طراحی مهندسی و خودرو از Unity برای طراحی نمونه های اولیه یا محتوای بازاریابی و فروش استفاده می کردند.

طرح یونیتی از پشته متاورس

اگرچه یونیتی عمدتاً یک ابزار توسعه‌دهنده برای ایجاد محتوای سه بعدی، کسب درآمد و بهینه‌سازی است، اما Unity در حوزه Metaverse رشد چشمگیری داشته است. یکی از عوامل اصلی این رشد، استراتژی اکتساب آنها بوده است. یونیتی بیش از 20 استارت آپ را به مبلغ بیش از 2.5 میلیارد دلار خریداری کرد تا یک پشته فناوری ایجاد کند که تولید محتوا را برای صنایع مختلف ارائه می دهد. این اکتساب ها نه تنها به آنها کمک کرد تا یک پشته مدرن برای توسعه پلتفرم های مجازی ایجاد کنند، بلکه به آنها کمک کرد تا فناوری های در حال تکاملی مانند AI/ML، داده ها را ادغام کنند.

منابع: diseño en 3d

خرید اینترنتی کتاب زبان اصلی


آموزش سئو

دیدگاهتان را بنویسید