سئو ، دانش فعلی مشاوره سئو است و دائماً تغییر می کند. در این منطقه جذاب و چالش برانگیز ، ما با سوالات و ابهامات زیادی روبرو هستیم که پاسخ دادن به آنها دشوار است. اما در میان همه این س questionsالات ، پاسخ دادن به آن دشوارترین است؛ “هزینه یک پروژه SEO چقدر است؟”

در دنیای اقتصاد و بازاریابی ، روش های مختلفی برای قیمت گذاری محصولات و خدمات وجود دارد که هر یک از آنها ممکن است بهترین شرایط برای تجارت شما باشد. بیشتر این روش ها در زمینه SEO کاربردی نیستند زیرا مشاوره سئو حرفه ای یک عامل عملی به نام “میزان موفقیت” همه معادلات را نقض می کند.

در دنیای اقتصاد و بازاریابی ، روش های مختلفی برای قیمت گذاری محصولات و خدمات وجود دارد که هر یک از آنها ممکن است بهترین شرایط برای تجارت شما باشد. بیشتر این روش ها در زمینه سئو قابل استفاده نیستند زیرا یک عامل عملی به نام “میزان موفقیت” همه معادلات را نقض می کند.

از نظر بسیاری از متخصصان و کارفرمایان ، موفقیت آنقدر مهم است که حتی صحبت در مورد چگونگی انجام سئو نیز به حاشیه می رود. به دلیل سالها فعالیت جدی در زمینه سئو و ارائه خدمات حرفه ای در امر مشاوره و پیاده سازی مشاوره رایگان سئو سایت، ما بارها با شرایط مشابهی روبرو شده ایم و البته نتوانسته ایم پاسخی دقیق و منحصر به فرد برای قیمت گذاری خدمات سئو ارائه دهیم! می دانم عجیب است اما واقعیت دارد.

در این مقاله قصد داریم ادبیات عمومی در ایران را مرور کنیم ، مدل های مختلف قیمت گذاری را به شما معرفی کنیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم.

1- براساس موقعیت کلمات کلیدی
هدف قرار دادن اصطلاحات و کلمات جستجوی خاص یکی از متداول ترین روش ها برای قیمت گذاری یک پروژه جستجوگرها است. در این مدل ، کارفرما لیست کوتاهی از کلمات کلیدی را ارائه می دهد و مشاور سئو سایت ملاک موفقیت پروژه بهبود رتبه بندی آنها و رسیدن به موقعیت خاص است.

این روش قیمت گذاری معمولاً ریسک مشاور پروژه سئو و استرس زیادی را به متخصص سئو تحمیل می کند ، زیرا اگر او به هدف از پیش تعیین شده نرسد ، در واقع درآمد کسب نخواهد کرد.

قیمت SEO را بر اساس رتبه بندی کلمات کلیدی در نتایج جستجو تعیین کنید
دلیل وجود این ادبیات را می توان تجربه تلخ کارفرما در همکاری های گذشته دانست. بله ، انجام یک پروژه سئو با بسیاری از شرکت ها یا افراد و صرف هزینه های هنگفتی که بازخورد مثبتی دریافت نکرده است باعث می شود کارفرما به جای تمرکز بر کار ، عملکرد متخصص سئو را ملاک ارزیابی کار متخصص سئو قرار دهد. معیارهای اصلی موفقیت.

چه کسی آماده تضمین رتبه در سئو است؟
افرادی که متخصص سئو هستند و تجربه اجرای چندین پروژه موفق یا ناموفق را دارند ، می دانند که ارائه تضمین مالی به کارفرما برای رسیدن به بالای گوگل یا هر موقعیت دیگر در صفحه اول نتایج ناشی از تقاضا ، اخلاقی و قانونی درست نیست. در نتیجه ، آنها تمایلی به پذیرش پروژه هایی با این طرز تفکر ندارند.

در مقابل ، افرادی که تازه وارد حوزه سئو شده اند و هزینه های کم را مشاوره رایگان سئو حرفه ای برای پروژه های کوچک اعلام می کنند ؛ چنین مشتریانی به عنوان فرصتی طلایی برای کسب بیشتر یا حداقل به دست آوردن تجربه ارزشمند تلقی می شوند. سئو یک تجربه تضمینی است که حتی اگر پروژه ناموفق باشد برای آنها ارزشمند است.

چرا قیمت گذاری خطرناک است؟
موفقیت یک پروژه سئو به دستیابی به یک رتبه بالا با یک یا چند کلمه بستگی دارد! برای مشاوره تلفنی سئو اینکه بتوانیم خود را از نظر ارزشمند (بسیار رقابتی و طلبکارانه) تثبیت کنیم ، ابتدا باید تجارت خود را به طیف گسترده ای از اصطلاحات و مفاهیم مربوط به تجارت خود گسترش دهیم. در غیر این صورت ، حتی اگر به موقعیت مطلوب برسیم ، دوام و پایداری آن بسیار کوتاه خواهد بود.

در این مدل قیمت گذاری ، متخصص سئو معمولاً تمام توجه خود را معطوف این عبارات می کند. در نتیجه؛

اتصال خارجی (سیاه و سفید) مهمترین ابزاری است که در اختیار شماست زیرا در مدت زمان کوتاهی جلوه ای ملموس ایجاد می کند.

با تمرکز بر پیوندهای خارجی و عدم تمرکز بر تولید محتوای ارزشمند ، خواهیم دید که چگونه سایت به سرعت به کلمات کلیدی هدفمند تبدیل می شود ، اما هرچه در این مسیر حرکت می کنیم ، خطر مجازات شدن گوگل و از بین رفتن ناگهانی موقعیت افزایش می یابد .

2- براساس آمار ورودی از گوگل
با استفاده از این روش ، به جای تمرکز روی تعداد محدودی از کلمات مشاوره آنلاین سئو، هدف مهم تری را دنبال می کنیم ، آن جذب مخاطب از Google و تبدیل آن به مشتری است. این کار با ذکر آمار ارائه شده توسط کنسول جستجوی Google و بررسی تغییرات انجام می شود.

به طور معمول ، شرکت هایی که تجربه به دست آوردن فضا در عبارات طولانی را دارند و درک خوبی از ارزش این مدل هدف گذاری دارند ، از این روش قیمت گذاری خدمات SEO استقبال می کنند.

هزینه پروژه SEO بر اساس آمار دریافتی از Google و دفعات مراجعه مشاوره سعو تعیین می شود
مشکل قیمت گذاری بر اساس آمار بازدید چیست؟
این مدل قیمت گذاری برای مشاغل در حال رشد منطقی و قابل قبول است ، اما پس از چند ماه فعالیت و رسیدن به موقعیت مطلوب ، افزایش درآمد گوگل نمی تواند یک هدف مهم باشد.

تصور کنید که سایت شما در بسیاری از واژه ها به رتبه اول تا سوم نتایج جستجو رسیده است ، آیا در حال حاضر امکان افزایش بازدید از Google وجود دارد؟ احتمالا نه. نتیجه چیزی جز کاهش درامد کارشناس سئو و مشاوره تخصصی سئو دلسردی از ادامه کار مشترک نیست.

خوب است به یاد داشته باشید که حفظ موقعیت دشوارتر از رسیدن به رتبه 1 گوگل است. دستیابی به رتبه های بالا برای سایت شما به معنای از دست دادن موقعیت و بازدید برای رقبا است و این باعث می شود که آنها با جدیت بیشتری نسبت به قبل به کار خود ادامه دهند.

صداقت برای رسیدن به اهداف فدا می شود!
در برخی موارد ، مشاهده می شود که متخصص سئو یا شرکت ارائه دهنده خدمات هزینه مشاوره سئو، به دلیل عدم پیش بینی دقیق رشد بالقوه (حتی با استفاده از اصول SEO) ، نتواند به تعهد خود برای افزایش ترافیک عمل کند. در نتیجه ، برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده از طریق روشهای متقلبانه مانند؛ افزایش ترافیک گوگل با کمک یک ربات یا هدف قرار دادن کلمات جستجو از رقابت کمتر و ارزش کمتری استفاده می کند.

به طور کلی می توان گفت که این مدل قیمت گذاری SEO مشکلات زیادی را برای کارفرما و پیمانکار ایجاد خواهد کرد که نمی تواند روشی ایمن و کامل باشد.

3- تعیین قیمت سئو با توجه به میزان فروش
شاید جذاب ترین و البته پیچیده ترین روش قیمت گذاری توجه به فروش واقعی و رشد تجارت باشد.

به عنوان مثال ، در یک فروشگاه آنلاین ، می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics برای دریافت آمار دقیق خریدهای انجام شده از طریق ورودی Google استفاده کنید. در نتیجه ، در همان ابتدای پروژه مشاوره حرفه ای سئو، ارزیابی دقیق فروش فعلی انجام می شود و با تمرکز بر اهداف آینده سئو تعیین می شود.

در این مدل ، کسب رتبه در یک یا چند عبارت نیازی به متخصص سئو ندارد ، اما از طرف دیگر ، افزایش ترافیک از طریق عبارات جستجو ، اما ارزش کم کارفرما را تلف نمی کند.

تعیین قیمت پروژه سئو بر اساس میزان فروش و موفقیت سایت
وقتی یک متخصص سئو از این روش استفاده می کند ، به یک شریک تجاری تبدیل می شود و به موفقیت و شکست آن کمک می کند.

چه زمانی فروش معیار مناسبی برای قیمت گذاری نیست؟
این روش همچنین دارای محدودیت و مشکلاتی خواهد بود. در یک فروشگاه آنلاین مشاوره سئو چیست؟، که مراحل خرید آن کاملاً آنلاین است و کانال بازاریابی دیگری وجود ندارد ، می توان تخمین فروش دقیق (به دلیل سئو) دریافت کرد.

به عنوان مثال ، برای مدرسه ای که فرآیند ثبت نام را به صورت حضوری انجام داده و هدف اصلی سئو سایت افزایش آگاهی از برند عمومی یا افزایش تعداد تماس های تلفنی است ، تأثیر SEO در میزان ثبت نام به درستی مشاور حرفه ای سئو قابل بررسی نیست.

خرید اینترنتی کتاب زبان اصلی


آموزش سئو