رژیم کتوژنیک جهت لاغری

رژیم کتوژنیک و لاغری سریع ؟

مقالات دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه ورژیم  درمانی رژیم آنلاین آردایت

تجربیات رژیم کتوژنیک نی نی سایترژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانیرژیم کتوژنیک نی نی سایتشکلات تلخ در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

           

رژیم کتوژنیک جهت لاغری سریع و بیرون آمدن از استپ وزن تثبیت وزن در رژیم کتوژنیک استپ وزن چربی سالم توسط کبد به کتون تبدیل میشه و این فرآیند گرسنگی شما رو ااز بین میبره. همانطور که گفته شد، این رژیم میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند که این مسئله نقش کلیدی در درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک خانمها دارد.

 

همچنین گفته شده است که رژیم کتوژنیک دارای اثرات درمانی در بیماریهای صرع، دیابت نوع۲ و آلزایمر میباشد. همانطور که گفته شد گرچه این رژیم جزو رژیمهای کاربردی دستهبندی شده که برای افراد چاق و مبتلا به دیابت نوع دو مناسب و در همهجا از محبوبیت برخوردار است اما برای همه افراد مناسب نیست.

 

رژیم های غذایی سیکلی یا هدفمند، روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. اجاق گاز رو تا 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

 

شما میتونید اون رو در دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) در فر بپزید و یا به مدت حدود 30 دقیقه تا زمانی که پخته بشه، تفت بدین. پس برای اون دسته از افرادی که به دنبال یک ناهار مملو از سبزیجات و چاشنی های خاص مثل کنجد و مایونز هستن مفیده.

 

برای وارد شدن به فاز ketosis، بدن شما باید از شر هر گلوکز موجود در بدنتون خلاص بشه. داشتن یک برنامه خواب مناسب در کنار یک نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری ، میتونه در نهایت به بهتر شدن کیفیت خوابتون هم کمک بکنه.

 

فقط کافیست قبل از گرسنه شدن غذا نخورید. ضمنا به خاطر داشته باشید که مصرف منظم پنیر به خصوص زمانی که گرسنه نیستید یک اشتباه رایج است و می تواند روند کاهش وزنتان را آهسته کند.

 

ورزش کردن: حفظ یک برنامه ورزشی منظم در کنار وفادار موندن به برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری، سطح کتون بدنتون رو افزایش میده و به شما کمک میکنه تا پویا تر عمل کنید.

 

آیا رژیم کتوژنیک در دوران بارداری بیخطر است؟ اگر در دوران شیردهی هستید. این رژیم به شما این امکان را میدهد تا در طول تمرینات ورزشی خود از کربوهیدرات استفاده کنید.

 

رژیم کتو در کنترل عوامل خطرساز قلب موثراست، همچنین چربی را کاهش داده، فشار خون را کنترل میکند و سطح کلسترول HDLراافزایش میدهد. یکی از تحقیقات نشون داده افرادی که رژیم کتوژنیک داشتن ۲٫۲ برابر بیشتر از کسانی که رژیم کمچرب و کم کالری داشتن، وزن کم کردن و حتی سطح چربی خون و کلسترول بد هم در اونها بهبود پیدا کرد.

 

سطح بالای انسولین از عوامل بروز سندرم تخمدان پلی کیستیک میباشد، بنابراین رژیم کتوژنیک به همراه تغییرات مفید در سبک زندگی وورزش کردن احتمال بروز سندرم پلی کیستیک را کاهش میدهد.

 

با این حال این مساله فقط با تغییر سبک زندگی دائمی و کنار گذاشتن عادات تغذیه ای غلط امکان پذیر است.

 

پاسخ: این مساله طبیعی است و یکی از عوارض جانبی رژیم کتوژنیک است و بعد از حدود یکماه از بین خواهد رفت.

 

هر رژیمی فواید و عوارض جانبی خاص خودش رو داره. در ادامه قصد داریم در رابطه با نکات مربوط به رژیم کتوژنیک، فواید و عوارض آن صحبت کنیم.

 

تا از این طریق سنجش مایعات بدن یک کودک مقدور گردد و عوارض جانبی احتمالی مورد بررسی قرار گیرد. برنامههای مراجعه مجدد کودک در فواصل سه ماهه و برای نوزادان در فواصل یک ماهه تنظیم میشود.

 

در صورتی که برای تهیه ناهار کتوژنیک عجله نداشته باشین این دستور مفیده. پاسخ دکتر علی امیر احمدی ما طول زمان لازم برای کاهش مناسب را تا دو سال در نظر میگیریم پس عزیزان توجه داشته باشند برای کاهش وزن بعد عمل جراحی نباید عجله کرد صبور باشید و با رعایت رژیم غذایی و ورزش مناسب انشاالله به وزن مناسب خواهید رسید با اسلیو حداکثر به وزن طبیعی خواهید رسید، بندرت کمتر از وزن ایده آل کمتر خواهید رسید.

 

شما میتونید به راحتی با استفاده از پکیج رژیم لاغری کتوژنیک z217 که نتایج فوق العاده ای رو هم داشته، با استفاده از غذاهای معمول ایرانی، به وزن ایده آل خودتون برسید.

 

زمانی که شما بیش از حد چاق هستید احتمالا مبتلا به عوارضی مثب دیابت، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی هم هستید به همین خاطر حتما برای پیروی از رژیم کتوژنیک با پزشک خود مشورت کنید و زیر نظر پزشک پیش بروید.

 

اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و قصد دارید این رژیم را در برنامه خود قرار دهید، حتما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید. روز دوم سه شنبه؛ به کودک برای شام مخلوط زرده تخم مرغ و شیر به میزان یک سوم کالری مصرفی رایج در شام داده میشود.

 

غذاهایی که به دنبال مرحله روزهداری به کودک داده میشود نیز برای ادامه مرحله سوزاندن چربی ها طراحی شده اند، که از طریق فراهم ساختن انرژی کمتر از نیاز روزانه و ارائه ۸۰ درصد از آن به شکل چربی به انجام می رسد.

 

همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند. این دستور سریع آماده میشه و همچنین مواد اولیه مورد نیاز برای طبخ اون هم چندان پیچیده نیستن.

 

اگر از گوشت گاو استقبال نمی کنید میتونید به جای اون مرغ یا ماهی قزل آلا رو جایگزین کنید. برای تهیه یک ناهار کتوژنیک خوشمزه، شما می تونید از گوشت مرغ، ماهی ها و یا گوشت قرمز استفاده کنید که در اصل بخش مهم و تاثیر گذار یک غذا رو تشکیل می دهند.

 

در این مطلب میخوایم با هم به صورت کامل، وعده ی ناهار کتوژنیک رو بررسی کنیم. صبحانه: یک شیرخشک کتوژنیک (سعی کنید این یا این).

 

صبحانه: تخم مرغ ، گوجه فرنگی ، ریحان و املت پنیر بز. صبحانه: بیکن، تخم مرغ و گوجه. سپس مرغ رو با کلم بروکلی و کره سیر سرو کنید.

 

سپس حرارت رو کم کنید تا گوشت مغز پخت بشه. یک ماهیتابه متوسط رو روی حرارت قرار بدین. گوشت (استیک) رو داخل ماهی تابه قرار بدین و دو طرف اون رو با حرارت زیاد بپزید.

 

شام: استیک با کلم بروکلی پنیر. شام: کباب ، پنیر چدار و سبزیجات. پنیر: برنج، پنیر خامه ای، چدار و پنیر بز. غلات یا نشاسته: محصولات پایه گندم، برنج، ماکارونی، غلات و

 

قهوه بدون قند به همراه خامه یا کمی شیر نیز جزو گزینه های مجاز در رژیم غذایی کتوژنیک محسوب می شود.

 

به خصوص از اونجایی که خوردن یک رژیم غذایی با چربی بسیار بالا به طور طبیعی برای خیلی از افرادی که رژیم غذایی عادی دارن، در ابتدا یکم دشوار هست (به خصوص اگر گیاهخوار هستین و میخواین این رژیم رو امتحان کنید).

 

رژیم غذایی کتوژنیکژنیک یک روش درمانی اثبات شده و اغلب مؤثر برای صرع است که از دهه 1920 میلادی مورد استفاده قرار گرفت. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد.

 

اغلب کسانی که به سراغ رژیم کتو می روند در گذشته از پیروان رژیم اتکینز بودهاند به گونهای که هیچ محدودیتی را در مصرف پروتئین خود ایجاد نکرده اند. تحقیقات بسیاری نشان می دهند که رژیم های کم کربوهیدرات فاکتورهای مهم برای ایجاد بیماری های قلبی عروقی را از بین می برند.

 

از آنجایی که در رژیم غذایی کتوژنیک شما باید از غذاهای استفاده کنید که قند خون را بالا نمی برند بنابراین نیازتان به مصرف دارو نیز کاهش پیدا می کند.

 

دلیل این اصرار این هست که بعضی از افراد مبتدی ممکنه این رژیم غذایی رو اشتباه جلو ببرن و مواد مغذی ضروری مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فیبر رو که معمولا در کل غلات، سبزیجات و میوهها یافت میشه رو از دست بدن!

 

این وسیله برای تنظیم و تعیین نسبت مواد غذایی در ناهار کتوژنیک به شما کمک میکنه تا اگه هنوز وارد این فاز نشده اید میزان استفاده از کربوهیدرات رو کمتر کنید.

 

حتما خوشحال میشید اگه بفهمید تو برنامه غذایی کتوژنیک نیازی به کالری شماری نیست. اگه دنبال یک ناهار متعادل هستین و از طرفی دیگه حس میکنید جای غذاهای دریایی در برنامه رژیم کتو خالیه، می توانید از این دستور ناهار کتوژنیک استفاده کنید.

 

در حد اعتدال می توانید از آجیل هم استفاده کنید. در این حالت احساس میکنید روند کاهش وزن شما متوقف شده است.

 

زمانی که بدن در ۲۴ ساعت، ۷ ساعت چربی بسوزاند، باعث میشود که به ذخیره چربی جمع شده در هفتهها و ماه ها، دسترسی ثابت پیدا کرده و احساس گرسنگی به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

 

مقادیر کتونی در صورتی که رژیم به طور صحیح کار کند باید بین ۸۰ تا ۱۶۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد. سندروم متابولیک مجموعه ای از عوامل ناخوشایند در بدنه که با علائمی همراهه.

 

همچنین در کاهش تری گلیسیرید و افزایش کلسترول خوب خون نقشی موثر ایفا می کنند. بررسی های انجام شده حاکی از آن هستند که رژیم غذایی کتوژنیکژنیک با کاهش میزان قند خون و کلسترول یا چربی بد بدن سلامت قلب و عروق را به دنبال دارد.

 

بهعنوان مثال درکنترل فشار خون بالا، کاهش قند خون و چربی بدن مؤثر است و سطح کلسترول خوب خون را افزایش میدهد. درواقع این حالت به واسطه رژیم کتوژنیک ویا روزه داری متناوب رخ میدهد.

 

البته در مورد مصرف پروتئین ها در رژیم کتو این رو هم بدونید که اگر بیش از یک مقدار معین مصرف کنید، بدن شما وارد فاز کتوز و سوزوندن چربی های اضافه نمیشه!

 

این نوع از رژیم لاغری کتوژنیک بهطور معمول محتوی ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. درمقیاس جزییتر حاوی ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و فقط ۵٪ کربوهیدرات است.

 

کتونها زمانی تولید میشوند که شما کربوهیدرات بسیار کم و میزان محدودی پروتئین مصرف کنید. زمانی که یک رژیم کتو رو شروع میکنید، بعد از چند روز ممکنه از خودتون بپرسید که آیا وارد فاز ketosis (یا همان مرحله سوزاندن چربی به جای قند) شدین یا این که نه!

 

زمانی که شما با فواید و عوارض رژیم کتوژنیک آشنا بشید، بهتر میتونید تصمیم بگیرید. این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند.

 

رژیم کتو به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کاهش سرعت پیشرفت آن کمک میکند. افزایش کتون ها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین؛ همه از مزایای این رژیم هستند.

 

هدف از این رژیم در درجه اول کمک به درمان کودکان مبتلا به صرع بود اما در سال های اخیر از رژیم غذایی کتوژنیک برای بزرگسالانی که از این بیماری رنج می برند نیز استفاده می شود.

 

این داستان شاید برای کسانی که رژیم کتوژنیک را جهت لاغری بکار می برند جدید باشد. با وجود این تصور میشود که اثر لاغری ناگهانی رژیم کتوژنیک دوام کوتاهی داد.

 

به عنوان مثال خیلی از افراد تصور میکنن، خوردن کمتر کربوهیدات، یعنی داشتن رژیم کتوژنیک. به عنوان یک قاعده کلی شما اجازه دارید در طول روز به اندازه کمتر از نصف فنجان یا 50 گرم آجیل مصرف کنید.

 

40-45 دقیقه اجازه بدین تا خوب بپزن. کنجد ها رو به تابه اضافه کنید و برای چند دقیقه اجازه بدین تا کمی قهوه ای و خوشبو بشن.

 

پیازچه ها رو به مدت یک دقیقه در همون تابه سرخ کنید. خیلی از مواد ممنوعه ای که در ناهار کتوژنیک باید از اونها پرهیز کنید همون مواد اولیه ای هستن که برای طبخ غذا یا میل کردن در کنار غذا استفاده میشن.

 

برای مواد معدنی ، سعی کنید 3000-4000 میلی گرم سدیم ، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز مصرف کنید تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد.

 

برای مواد معدنی، سعی کنید از 3000 تا 4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز دریافت کنید، تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

 

علاوه بر این رژیم غذایی کتوژنیکژنیک شما را از مصرف تنقلات ناسالم و کم ارزش به سمت مصرف مواد غذایی مغذی و با ارزش تشویق می کند و اشتهای شما را به سالم خوری عادت می دهد.

 

عصاره گوشت پر از مواد مغذی و الکترولیت است که انرژی زیادی هم تولید می کند. قبلاً اشاره شد که رایج ترین نسبت برای مواد مغذی در طی رژیم کتو، 70٪ چربی ، 5٪ کربوهیدرات و 25٪ پروتئین هست.

 

پروتئین وی (Whey): نوعی مکمل غذایی که میتوان برای افزایش دریافت پروتئین روزانه از آن در تهیه شیکها یا داخل ماست استفاده کرد.

 

از طرف مصرف قهوه لاته و ماست کم چرب هم کاملا ممنوع است چون این محصولات با مقدار زیادی قند ترکیب شده اند.

 

رژیم لاغری کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است.

 

مرغ کتو سرخ شده با کلم و کره سیر خیلی مقوی و خوشمزه هست که در حدود 82 درصد چربی، 4 درصد کربوهیدرات و 14 درصد پروتئین داره. سالاد های متنوعی رو هم میشه با سبزی های مجاز در رژیم کتو مثل اسفناج و کلم بروکلی یا سبزیجات برگ سبز و سس های مجاز درست کرد و به طور مستقل و جداگونه و یا در کنار یک غذای کامل ازشون استفاده کرد.

 

البته ممکنه این نوع رژیم منجر به کتوز نشه چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتونه به گلوکز و سوخت تبدیل بشه. به همین خاطر ما پیشنهاد میکنیم که همیشه اطلاعاتتون رو از منابع موثق و درست دریافت کنید.

 

البته اگر شما جزو کسانی هستین که رژیم لاغری سریع Z217 رو تهیه کردین، نیازی نیست از دستورات این صفحه استفاده کنید.

 

خیلی از مردم فکر می کنن که با در اختیار داشتن یک برنامه کلی وارد رژیم کتو میشن، در صورتیکه خوردن کربوهیدرات کمتر به معنی استفاده از رژیم کتو نیست و این برنامه اصول خاص خودشو داره.

 

پس از نان و برنج خبری نیست! یعنی باید به طول کامل از غذاهای شیرین حاوی قند و غذاهای سرشار از نشاسته از جمله: نان، پاستا، برنج و سیبزمینی و تمام فرآوردههای آنها دوری کنید.

 

به طور معمول حاوی 75٪ چربی، %20 و پروتئین و %5 کربوهیدرات است. با این حال ، مصرف زیاد پروتئین و کتون زیاد ممکن است به حداقل رساندن ریزش عضلات کمک کند.

 

دلیلش اینه که تنظیم کردن یک رژیم اصول خاص خودشو داره که باید با مطالعه ی زیاد اون هارو بدونید. در قدم بعدی آب اون رو تخلیه کنید و روی درش رو بزارید تا گرم بمونن.

 

اولین نوشیدنی مجاز در این رژیم آب به هر شکلی مثل یخ، آب گاز دار و یا معمولی است. هدف حفظ شاخص توده بدن کودک در حوالی صدک دسته‌ها بلاگ