تهیه‌کننده آوا

تهیه آهنگ
تهیه‌کننده آوا یا این که ناظر ضبط آوا وظیفهٔ مدیر و چک بر روند ضبط صدا و ساخت اثرها موسیقایی یک هنرمند یا این که یک تیم آهنگ را به عهده دارااست . کار یک تهیه‌کننده میتواند معطوف به ایجاد یک آهنگ کوتاه یا این که یک گالری مفهومی بلند باشد . تهیه‌کننده دارنده وظیفه های زیاد متنوعی در فرآیند ساخت اثر هنری است . ایده‌پردازی دربارهٔ اثر هنری , انتخاب اثر ها بخشی از دربین ایده‌های جانور یک هنرمند یا این که مجموعه هنری و یاری به ارتقا مرحله کیفی آهنگ , نوشته آهنگ , و تهیه اثرها جزو فعالیت‌های حساس یک تهیه‌کننده آهنگ است .

گوشه ای دیگر از وظیفه های تهیه‌کننده آهنگ مشتمل بر مورد ها تحت است :

– گزینش موزیسین جهت اجرا و ضبط قسمت‌های گوناگون یک اثر موسیقایی از جمله تکنوازی‌ها , ریتم و ملودی آکوپانیمان .

– ملازمت و همراهی در پروسه آهنگسازی . [۱]

– تغییر‌و تحول و بهبود تهیه اثر موسیقایی

– رهبری نوازندگان و خواننده‌گان در مراحل ضبط .

تهیه‌کننده آهنگ معمولاً ناظر همگی روند ساخت یک اثر , از مرحلهٔ بازتولید تا ضبط صدا و میکس و مسترینگ است و در بعضا موردها به‌طور بدون واسطه عملیات ضبط صدا , میکس و مسترینگ را بر عهده میگیرد و در غیر این صورت مسئولیت عملیاتی را به مهندسین صدا می‌سپارد .

محتویات
۱ وظیفه های تهیه‌کننده
۲ تاریخچه
۳ ابزار و تکنولوژی تهیه‌کنندگی
۴ منابع
وظیفه‌های تهیه‌کننده
یک تهیه‌کننده دارنده وظیفه های زیادی از جمله ایده‌پردازی و آهنگسازی پروژه , تعیین ترانه‌ها و نوازندگان مایحتاج برای انجام فرآیند ضبط و اجرای پروژه , اعمال حیث درخصوص تهیه و تنظیم آهنگ و راهبری هنرمندان و نوازندگان در فرآیند ایجاد اثر هست . تهیه‌کننده جلسات ضبط را در دست گرفتن کرده و بر تمام فرآیند بعد از ضبط از جمله میکس و مسترینگ چک دارااست . تهیه‌کنندگان اکثر وقت ها در سطح های کلان , به مدیر بودجهٔ پروژه , تهیه و تنظیم قراردادها و انجام مذاکرات تجاری با ناشرین اثر ها می پردازند .

آکادمی ملی علم ها و هنرهای ضبط , تعریف ذیل را برای یک تهیه‌کننده ارائه داده‌است : [۲] «تهیه کننده فردی است که جهت دهی فنی و خلاقانهٔ پروسه ایجاد یک پروژه , و تمام جلسات ضبط و بازنویسی مربوط به آن را بر عهده دارااست . یک تهیه و تنظیم کننده در تمام پروسه اخلاق و رفتار یک اثر در کنار هنرمندان و مهندسین صدا حضور داراست . وی مسئول پایانی سازی تمام تصمیمات خلاقانه , فنی و مدیریتی است و ادله یکپارچگی عمل یک هنرمند یا این که تیم هنری , با هدف ها تجاری منتشر کننده اثر است . »

در سال ۲۰۱۰ نقش یک تهیه‌کننده دربین سه تیتر حرفه‌ای مستقل تفکیک شد : تهیه‌کننده اجرایی , تهیه‌کننده سرود و تهیه‌کننده آوا . تهیه‌کننده اجرایی مسئولیت بررسی بر کارها مالی پروژه را بر عهده دارااست . تهیه‌کننده سرود ( یا این که ( تهیه و تنظیم کننده سرود ( ) مسئول روند ضبط و ساخت سرود خوا‌نندگان است و تهیه‌کننده آوا , کارگردانی و آنالیز فرآیند خلاقانهٔ ضبط و ساخت یک اثر و میکس آخرین آن را بر عهده داراست .

تاریخچه
در اولِ صنعت ضبط و تکثیر آوا , وظیفهٔ یک تهیه‌کننده صرفا محدود به ضبط اثر در یک نوبت و به صورت زنده بود . [۳] اصولا , وظیفهٔ تهیه‌کنندگان کنونی در دههٔ ۲۰ و ۳۹ میلادی بر عهدهٔ واحد رپرتوار ناشرین اثر ها آهنگ بود که بر محصول ها «پاپ» دوران خویش تحلیل داشته و اکثر اوقات ارکستر مرتبط با به‌این اثر ها را راهبری می‌کردند . موردها شبیه این جور از تهیه‌کنندگان مشتمل بر «بن سلوین» در کلمبیا رکوردز , «ناتانائیل شیلکرت» در «ویکتور رکوردز» و «باب هرینگ» در «برانسویک رکوردز» می‌باشند . تا پایان دههٔ ۳۰ میلادی اولیه استودیوهای حرفه‌ای آهنگسازی و ضبط صدا , جداگانه از شرکت‌های بزرگ این صنعت تأسیس شد . این واقعه به‌طور یگانه موجب تفکیک نقش رپرتوار و تهیه‌کننده شوید . با اینحال تیتر «تهیه کننده» از آخرها دههٔ ۴۰ میلادی در صنعت آوا مورد استفادهٔ عموم قرار گرفت . [نیازمند منبع]